Tuesday, September 6, 2011

My own "WTF moment" - "Nigga vs Nigger" - WARNING- offensive language

Someone seriously said they don't see the difference between a black man saying "nigga" to other black people & a white person saying "nigger" to a black person out of anger. HUH?

Let's educate a moment here.

Nigga - Slang term for homie, friend, buddy, etc., used primarily by African-Americans

Nigger - slang, extremely disparaging and offensive, meant for a black person or dark-skinned person

So, when my husband says to one of friends when playing Madden, "Nigga I ran that shit all the way down the field" - he is talking to his friend, who is also black...

When a white person gets made a black person and says, "you fucking nigger" - that is them telling them are worthless, they are a piece of shit, they are inferior because they are black.

Do we get the difference now? SMH...

6 comments:

  1. I get called nukka and nigga baby all the time(yeah I know I am white but where most my friends grew up...everyone was called nukka LOL) There is a HUGE difference between the two, you are right and I am glad someone attempted to educate the masses. Good Job on the blog lovely

    ReplyDelete
  2. I think they are both retarted. Why would you make a root slang word off of nigger and make it a good thing? Then some racist POS will get pissed bc you said nigga.

    ReplyDelete
  3. I agree with anon.

    ReplyDelete
  4. I am well aware of the difference between the two, as I am sure most people are, but I don't agree with the use of either. I am sure the person you were speaking to also understood the difference as well and was trying to say that they didn't see a difference, as in, they didn't agree with either of them being used and were both wrong, not that they didn't understand the dictionary difference between the two. geesh...

    ReplyDelete
  5. It's if a white person tries to call a friend nigga, and the black person responds aong the lines of wtf? You aren't black, don't call me nigga! If they mean it the same way, why get pissed? You don't want racism? You want equality? It works both ways! But I agree, used as an offensive term is nowhere near the same! I know blacks, and i know niggers but I just don't associate with the second group.

    ReplyDelete
  6. I don't like either word either...to be clear lol... I just know the difference between the two... being married to a black man I learn lots of things lol
    thanks for reading!!

    ReplyDelete